Storosios žarnos vėžio prevencija

Storosios žarnos vėžio prevencinė programa
padeda anksčiau pastebėti storosios žarnos vėžį.

Storoji žarna yra žmogaus kūno dalis.

Ji yra pilve.

Kai liga pastebima anksti,
gydymą galima pradėti greičiau.

Kam skirta ši programa?

Ši programa skirta vyrams ir moterims
nuo 50 iki 74 metų.

Programa yra nemokama žmonėms,
kurie yra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu.

Privalomasis sveikatos draudimas trumpinamas PSD.

Koks tyrimas atliekamas?

Pagal šią programą atliekamas slapto kraujavimo testas.

Slapto kraujavimo testas padeda patikrinti,
ar iš žarnyno nekraujuojama.

Žmogus gali nematyti kraujo pats.

Todėl kraujavimas vadinamas slaptu.

Kaip dažnai reikia tikrintis?

Slapto kraujavimo testas atliekamas
kartą per dvejus metus.

Tai reiškia,
kad tikrintis reikia kas dvejus metus,
jeigu Jums priklauso ši programa.

Kur kreiptis?

Jeigu norite dalyvauti programoje,
kreipkitės į savo šeimos gydytoją.

Taip pat galite kreiptis į registratūrą.

Registratūros telefono numeris:

0 385 51 111

Registratūros darbuotojas pasakys,
ką daryti toliau.

Kas bus po tyrimo?

Jeigu testo atsakymas geras,
papildomų tyrimų gali nereikėti.

Jeigu testo atsakymas rodo pakitimus,
šeimos gydytojas gali išduoti siuntimą pas gydytoją specialistą.

Gydytojas specialistas gali skirti papildomą tyrimą.

Toks tyrimas gali būti kolonoskopija.

Kolonoskopija yra tyrimas,
kai gydytojas apžiūri storąją žarną specialiu aparatu.

Kolonoskopija padeda patikrinti,
ar žmogus neserga storosios žarnos vėžiu
ar kita žarnyno liga.

Kodėl svarbu tikrintis?

Storosios žarnos vėžys iš pradžių gali nesukelti jokių požymių.

Tai reiškia,
kad žmogus gali jaustis gerai,
bet liga jau gali būti prasidėjusi.

Todėl svarbu tikrintis reguliariai.

Reguliariai reiškia tikrintis tada,
kai ateina laikas pagal programą.

Svarbu

Dalyvauti programoje svarbu ir tada,
kai nieko neskauda.

Slapto kraujavimo testas padeda ligą pastebėti anksčiau.

Jeigu skauda pilvą,
pasikeitė tuštinimasis
arba pastebėjote kraujo išmatose,
kreipkitės į šeimos gydytoją.

Kreipkitės į šeimos gydytoją ir tada,
jeigu Jums dar nėra 50 metų,
bet nerimaujate dėl savo sveikatos.