Priešinės liaukos vėžio prevencija

Priešinės liaukos vėžio prevencinė programa
padeda anksčiau pastebėti priešinės liaukos vėžį.
Priešinė liauka dar vadinama prostata.
Prostata yra vyrų kūno dalis.
Kai liga pastebima anksti,
gydymą galima pradėti greičiau.
Kam skirta ši programa?
Ši programa skirta vyrams nuo 50 iki 69 metų.
Programa taip pat skirta vyrams nuo 45 metų,
jeigu jų tėvas arba brolis sirgo priešinės liaukos vėžiu.
Programa yra nemokama vyrams,
kurie yra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu.
Privalomasis sveikatos draudimas trumpinamas PSD.
Koks tyrimas atliekamas?
Pagal šią programą atliekamas kraujo tyrimas.
Šis kraujo tyrimas parodo PSA kiekį kraujyje.
PSA yra medžiaga,
kurią gamina prostata.
PSA kiekis gali parodyti,
ar reikia daugiau tyrimų.
Padidėjęs PSA kiekis dar nereiškia,
kad vyras serga vėžiu.
Tai reiškia,
kad gydytojas gali skirti daugiau tyrimų.
Kaip dažnai reikia tikrintis?
Tikrintis reikia kas dvejus arba kas penkerius metus.
Kaip dažnai reikia tikrintis,
pasakys gydytojas.
Gydytojas sprendžia pagal:
- Jūsų amžių;
- PSA tyrimo atsakymą;
- Jūsų sveikatos būklę.
Kur kreiptis?
Jeigu norite dalyvauti programoje,
kreipkitės į savo šeimos gydytoją.
Taip pat galite kreiptis į registratūrą.
Registratūros telefono numeris:
0 385 51111
Registratūros darbuotojas pasakys,
ką daryti toliau.
Kas bus, jeigu PSA kiekis bus padidėjęs?
Jeigu PSA kiekis bus padidėjęs,
šeimos gydytojas gali išduoti siuntimą pas gydytoją urologą.
Gydytojas urologas yra gydytojas,
kuris gydo šlapimo takų ir vyrų lytinių organų ligas.
Urologas pasakys,
ar reikia papildomų tyrimų.
Kodėl svarbu tikrintis?
Priešinės liaukos vėžys iš pradžių gali nesukelti jokių požymių.
Tai reiškia,
kad vyras gali jaustis gerai,
bet liga jau gali būti prasidėjusi.
Todėl svarbu tikrintis reguliariai.
Reguliariai reiškia tikrintis tada,
kai ateina laikas pagal programą.
Svarbu
Dalyvauti programoje svarbu ir tada,
kai nieko neskauda.
Kraujo tyrimas padeda ligą pastebėti anksčiau.
Jeigu jaučiatės blogai
arba nerimaujate dėl savo sveikatos,
kreipkitės į šeimos gydytoją.