Gimdos kaklelio vėžio prevencija

Gimdos kaklelio vėžio prevencinė programa
padeda anksčiau pastebėti gimdos kaklelio pakitimus.
Gimdos kaklelis yra moters kūno dalis.
Kai pakitimai pastebimi anksti,
galima greičiau pradėti gydymą.
Kam skirta ši programa?
Ši programa skirta moterims nuo 25 iki 59 metų.
Programa yra nemokama moterims,
kurios yra apdraustos privalomuoju sveikatos draudimu.
Privalomasis sveikatos draudimas trumpinamas PSD.
Kokie tyrimai atliekami?
Tyrimai priklauso nuo moters amžiaus.
Jeigu moteriai yra nuo 25 iki 34 metų,
kartą per trejus metus atliekamas gimdos kaklelio citologinis tepinėlis.
Citologinis tepinėlis yra tyrimas,
kai paimama ląstelių iš gimdos kaklelio.
Šios ląstelės ištiriamos laboratorijoje.
Jeigu moteriai yra nuo 35 iki 59 metų,
kartą per penkerius metus atliekamas aukštos rizikos žmogaus papilomos viruso tyrimas.
Žmogaus papilomos virusas trumpinamas ŽPV.
Kai kurie ŽPV tipai gali padidinti gimdos kaklelio vėžio riziką.
Jeigu ŽPV tyrimas yra teigiamas,
gali būti atliekamas papildomas citologinis tyrimas.
Teigiamas ŽPV tyrimas dar nereiškia,
kad moteris serga vėžiu.
Tai reiškia,
kad reikia daugiau tyrimų.
Kur kreiptis?
Jeigu norite dalyvauti programoje,
kreipkitės į savo šeimos gydytoją.
Taip pat galite kreiptis į registratūrą.
Registratūros telefono numeris:
0 385 51 111
Registratūros darbuotojas pasakys,
ką daryti toliau.
Kodėl svarbu tikrintis?
Gimdos kaklelio pakitimai gali nesukelti jokių požymių.
Tai reiškia,
kad moteris gali jaustis gerai,
bet pakitimai jau gali būti prasidėję.
Todėl svarbu tikrintis reguliariai.
Reguliariai reiškia tikrintis tada,
kai ateina laikas pagal programą.
Svarbu
Dalyvauti programoje svarbu ir tada,
kai nieko neskauda.
Tyrimas padeda ligą pastebėti anksčiau.
Jeigu gausite kvietimą pasitikrinti,
neatidėkite tyrimo.